Dane adresowe gromadzone w ewidencji miejscowości, ulic i adresów zasilają bazy, z których korzystają polskie służby ratownicze. Dzięki dostępowi do informacji adresowej mogą one szybko zlokalizować miejsce zdarzenia, tym samym czas oczekiwania poszkodowanego na pomoc, skracany jest do minimum. Dokładność i aktualność danych odgrywa tu kluczową rolę.

Regularne aktualizowanie przez urzędy gmin danych adresowych w ewidencji miejscowości, ulic i adresów pozwala na zwiększenie efektywności działań podejmowanych przez służby porządku publicznego i systemu ratownictwa. Sprawne i szybkie dotarcie do celu objętego zagrożeniem przez pogotowie ratunkowe czy jednostki straży pożarnej ma ogromne znaczenie i zdecydowanie zwiększa szansę na uratowanie komuś życia lub ochronę mienia. Dlatego też każdy pojawiający się w danym obszarze nowy adres powinien znaleźć się w ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Poprawne adresy w bazie danych pozwolą ograniczyć niebezpieczeństwo związane ze zbyt długim oczekiwaniem na pomoc.

 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=Vo44PCh5VUE

 

Opracowanie: st. kpt. Tomasz Chmielewski KP PSP Sandomierz

 

 

siedziba

Komenda Powiatowa

Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu

ul.Mickiewicza 61, 27-600 Sandomierz

Telefon kontaktowy

fax. 15 832 50 55

Elektroniczna skrzynka podawcza

/6l0wrgs47z/skrytka